مراحل دفاع از پایان نامه

آخرین به روز رسانی یکشنبه, 19 فروردين 1397 11:14

از نظر معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی، دانشجویی مجاز به دفاع می باشد که شرایط ذیل را احراز کرده باشد:

1-      وضعیت طرح ایشان در سامانه پژوهان "در دست اجرا" باشد.

2-      تاریخ تصویب در لیست پایان نامه های مقطع پزشکی عمومی، تخصص و فوق تخصص مشخص شده باشد و از زمان تصویب آن یکسال گذشته باشد. در مورد رشته های تخصصی که دوره آنها سه ساله میباشد بایستی حداقل نه ماه از زمان تصویب سپری شده باشد.

 

3-         شرط دفاع دانشجویان ، تخصصی ورودی 94 به بعد، فوق تخصصی و فلوشیپ  ورودی 95 به بعد رشته های مختلف پزشکی، انتشار یک مقاله در مجلات نمایه شده در حداقلScopus به عنوان نویسنده اول یا مسوول مرتبط یا غیرمرتبط با پایان نامه لحاظ شود. لازم به ذکر است زمان سابمیت و پذیرش مقاله باید در دوره دستیاری باشد. همچنین با توجه به تاکید چندباره شورای پژوهشی دانشگاه این مصوبه تا 3 سال آینده غیرقابل تجدید نظر است.

دفاع دانشجویان دوره های تخصصی که مشمول شرکت در امتحان گواهینامه سال 1397 می باشند و یا دانشجویان دوره های فلوشیپ که در سال 96 فارغ التحصیل می شوند، با شرایط زیر قابل انجام است:

الف.        داشتن یک مقاله لاتین آماده سابمیت

ب.         کنترل plagiarism از طریق سامانه iTentication با ارسال مقاله به ایمیل اینجا توسط استاد راهنما و ضمیمه گزارش plagiarism به مقاله آماده سابمیت (حداکثر مجاز 10%  در مقدمه و متن)

پ.         تایید استاد راهنما و مسئول کمیته پژوهشی گروه مربوطه و اعلام به دانشکده از طریق مدیر گروه به همراه مستندات

ت.         نمره پایان نامه برای دانشجویانی که مقاله پذیرش شده در مجلات نمایه شده در حداقل Scopus ندارند، حداکثر از 17 محاسبه می شود.

ث.         معاونت تخصصی‏ و فوق تخصصی دانشکده پزشکی مجاز است با هماهنگی معاونت پژوهش و فناوری دانشکده و حسب مورد و با بررسی پایان نامه و مقاله آماده سابمیت، حداکثر 5‏‏/1 نمره را برای رسیدن به حداقل نمره قبولی (14)، برای دانشجویانی که در جلسه دفاع، حد نصاب نمره را کسب نمی کنند، لحاظ نماید%56033303

4-         ارزشیابی مقالات

  • در مورد پایان نامه های دستیاری 3 نمره از پایان نامه به ارزشیابی مقاله اختصاص می یابد
  • مقالات چاپ شده در مجلات با سطوح 1 و  2( medline, pubmed, ISI) تا سه نمره
  • مقالات چاپ شده در مجلات با سطح 3 ( اسکوپوس) تا 2 نمره
  • مقالات اضافی می توانند به نمره پایان نامه به شرح فوق اضافه شوند ( مقالات انگلیسی سایر نمایه ها تا 2 نمره و مقالات فارسی در مجلات علمی پژوهشی تا 1 نمره )
  •  رده عالی فقط به پایان نامه هایی تعلق می‎گیرد که مقاله مربوطه از مجلات با سطوح 1 و 2( medline, pubmed, ISI ) پذیرش گرفته باشد
  • در مقطع دکترای عمومی (شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و از ورودی‎های مهر ماه 1390به بعد) حداکثر نمره قابل اختصاص به پایان نامه بدون مقاله 16.99 خواهد بود نمره باقیمانده به این شرح به پایان نامه اضافه خواهد شد

ü      مقالات چاپ شده در مجلات با سطوح 1 و  2( medline, pubmed, ISI) تا 4 نمره

ü      مقالات چاپ شده در مجلات با سطح 3 ( اسکوپوس) تا 3نمره

ü      مقالات انگلیسی سایر نمایه ها تا 2 نمره

ü      مقالات فارسی در مجلات علمی پژوهشی تا 1 نمره

ü      مقالات اضافی می توانند به نمره پایان نامه به شرح فوق اضافه شوند

      تذکر1: برای اطلاع از لیست مجلات نا معتبر اینجا را کلیک کنید.

تذکر2: در صورتی که دانشجویی بخواهد دفاع پیش از موعد داشته باشد درخواست خود را بایستی به صورت مکتوب تقدیم معاونت پژوهشی دانشکده نماید.

تذکر3: در صورتی که تاریخ تصویب در لیست پایان نامه های معاونت پژوهشی مشخص نشده باشد با کارشناس پایان نامه خود تماس حاصل فرمایید.

لیست پایان نامه های مقطع پزشکی عمومی به همراه نام و شماره تلفن کارشناس محترم طرح

لیست پایان نامه های مقطع تخصص به همراه نام و شماره تلفن کارشناس محترم طرح

لیست پایان نامه های مقطع فوق تخصص به همراه نام و شماره تلفن کارشناس محترم طرح

مراحل انجام دفاع و تسویه حساب با معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی برای دانشجویان پزشکی عمومی/تخصص/فوق تخصص

1-      تکمیل فرم درخواست برگزاری جلسه دفاع.

2-      تایپ و پرینت فرم صورتجلسه دفاع دانشجویان پزشکی عمومی ودانشجویان تخصص و فوق تخصص با استفاده از اطلاعات مندرج در لیست پایان نامه ها در لینک های تذکر3

3-      تایپ و پرینت فرم صورتجلسه ارزیابی

4-      6برگ پرینت از فرم نمره.

فرم نمره مخصوص دانشجویان پزشکی عمومی

فرم نمره مخصوص دانشجویان تخصص/فوق تخصص

5-      تکمیل و اسکن فرم ضمیمه پایان نامه برای دانشجویانی که قبلا این فرم را تکمیل نکرده اند.

6-      مراجعه به دانشکده حداقل دو هفته پیش از موعد دفاع، به همراه تمامی فرمها

7-      اخذ تایید بند3فرم درخواست برگزاری جلسه دفاع از معاونت آموزشی دانشکده پزشکی

8-      ارائه پایان نامه به کتابخانه دانشکده و اخذ تایید بند4 از فرم درخواست برگزاری جلسه دفاع

9-      ارائه تمامی فرمها به معاون آموزشی پژوهشی بیمارستان یا رییس مرکز توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان

10-   انجام دفاع در موعد مقرر. لازم به ذکر است دانشجو موظف به انجام یادآوری به اساتید جهت حضور در جلسه دفاع می باشند. در صورت عدم حضور هر یک از اعضای هیات ژوری اعم از داور ساختار، داوران علمی ، نماینده محترم مدیر گروه و یا استاد راهنما، جلسه دفاع ملغی می باشد.

11-   اصلاح نظرات داوران حاضر در جلسه دفاع و اخذ تایید داور ساختار

12-  ویرایش پایان نامه طبق فرمت دانشگاه

http://v-research.mums.ac.ir/index.php/component/content/article/56-v-esearchmanager/644-proposal

12.1.      براساس مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه در خصوص ساختار پایان نامه های دوره های دکترا عمومی (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) و همچنین دوره های دستیاری (پزشکی و دندانپزشکی) مقرر گردید:

12.2.      تعداد صفحات پایان نامه دوره دکترا عمومی و دستیاری حداکثر 50 صفحه می تواند باشد.

12.3.      تعداد صفحات مقدمه (کلیات در ساختار قبلی) حداکثر بیست درصد کل پایان نامه تا سقف ده صفحه تعیین شده است.

12.4.      ساختار پایان نامه همان ساختار مقاله علمی در پزشکی با توضیح و تفصیل بیشتر تعیین گردیده است. خواهشمند است دستورالعملهای ذکر شده در این قالب جدید را به دقت مطالعه و استایلهای تعیین شده برای نگارش را دقیقا رعایت فرمایید. باتوجه به تغییرات و اصلاحات ممکن در ماه های اول لطفا پیش از شروع نگارش، آخرین نسخه قالب پایان نامه جدید را از اینجا ذخیره نمایید.

12.5.      دریافت نسخه چاپی پایان نامه های دکترا عمومی و دستیاری توسط کتابخانه هاي دانشگاه از پایان اسفند ماه 1395 متوقف و  پايان­نامه ها صرفا در قالب سي دي CD دريافت مي شود. همزمان کلیه پایان نامه ها براساس دستورلعملهای موجود در سامانه پايان نامه هاي علوم پزشکي کشور نگهداری می شود.

12.6.      نگهداری نسخه چاپ شده بصورت پشت رو برای دانشجو اختیاری می باشد اما برای اساتید راهنما و مشاور تا زمان اعلام معاونت محترم آموزشی همچنان مبنا تصمیم گیری در کمیته های ارتقا و ترفیع است.

12.7.      با آماده شدن فرایندها از ابتدای سال 1396 نسخه الکترونیکی تایید شده مبنا کلیه تصمیم گیری های اداری در دانشگاه خواهد بود.

12.8.      مرور نظامند و متاآنالیز می تواند حداکثر تا سقف ده درصد هر ورودی یا یک نفر در هر رشته دستیاری بعنوان پایان نامه دانشجو دستیاری (پزشکی و دندانپزشکی) انتخاب شود. شرط دفاع، مطابق معمول دانشجویان دستیاری، انتشار/اخذ پذیرش برای مقاله منتج از این مرور نظامند در مجلات با حداقل نمایه سطح سه (Scopus) است.

12.9.      مجددا تاکید شد کلیه پایان نامه ها باید براساس یک طرح مصوب پژوهشی بوده با تصویب گروه مرتبط و پس از تایید کمیته های اخلاق ذیصلاح اجرا شوند.

12.10.   بر لزوم نظارت اساتید محترم راهنما بر فرایند اجرا و انتشار نتایج پایان نامه و رعایت اصول اخلاق پژوهش و انتشار تاکید مجدد شد.

12.11.     پیام فوق به منزله ابلاغ آیین نامه جدید است. دانشجویان عزیز از ابتدای سال 1396 موظف به اعمال آن در نگارش پایان نامه هستند.

13-   تهیه CD حاوي آخرين نسخة كامپيوتريِ مربوط به پايان‌نامة اصلاح‌شده به‌صورت يك فايل واحد (مشتمل بر خلاصة فارسي و انگليسي، صفحة عنوان، فهرست، تمامي فصل‌ها، شكلها، جداول، نمودارها، منابع و مآخذ و ...) در قالب Word و PDF به‌انضمام فايل داده های SPSS ، فایل اسکن برگ نمره (صورتجلسه دفاع از پایان نامه) وتكميل  و ارائه فايل فرم خلاصه فارسي و انگليسي

14-   ارائه اصل برگه صورتجلسه دفاع (جهت امضا معاون پژوهشی دانشکده پزشکی)

15-   تهیه برگه تسويه حساب: اين برگه بر اساس مقطع تحصيلي دانشجو از اداره آموزش دانشکده اخذ مي‌گردد.

16-   مراجعه به دانشکده و ارائه کلیه مدارک فوق جهت تسویه حساب با معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی