Mashhad University of Medical Sciences
منوی اصلی

مراحل دفاع از پایان نامه

از نظر معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی، دانشجویی مجاز به دفاع می باشد که شرایط ذیل را احراز کرده باشد:

1-      وضعیت طرح ایشان در سامانه پژوهان "در دست اجرا" باشد.

2-      تاریخ تصویب در لیست پایان نامه های مقطع پزشکی عمومی، تخصص و فوق تخصص مشخص شده باشد و از زمان تصویب آن یکسال گذشته باشد. در مورد رشته های تخصصی که دوره آنها سه ساله میباشد بایستی حداقل نه ماه از زمان تصویب سپری شده باشد.

تذکر1: برای دستیاران تخصص ورودی 92 پایان نامه با اخذ تایید ارسال (Submit) مقاله منتج از پایان نامه توسط معاون محترم  آموزشی دانشکده قابل دفاع می باشد.

3-      داشتن مقاله برای دانشجویان پزشکی عمومی ورودی مهر 1390 به بعد، دستیاران تخصص ورودی مهر 1393 به بعد، دستیاران فوق تخصص ورودی مهر 1394 به بعد و دستیاران دوره فلوشیپ ورودی مهر 1395 به بعد. برای اطلاع از شرایط مقاله در مقاطع مختلف اینجا را کلیک کنید و برای اطلاع از لیست مجلات نا معتبر اینجا را کلیک کنید.

تذکر2: در صورتی که دانشجویی بخواهد دفاع پیش از موعد داشته باشد درخواست خود را بایستی به صورت مکتوب تقدیم معاونت پژوهشی دانشکده نماید.

تذکر3: در صورتی که تاریخ تصویب در لیست پایان نامه های معاونت پژوهشی مشخص نشده باشد با کارشناس پایان نامه خود تماس حاصل فرمایید.

لیست پایان نامه های مقطع پزشکی عمومی به همراه نام و شماره تلفن کارشناس محترم طرح

لیست پایان نامه های مقطع تخصص به همراه نام و شماره تلفن کارشناس محترم طرح

لیست پایان نامه های مقطع فوق تخصص به همراه نام و شماره تلفن کارشناس محترم طرح

مراحل انجام دفاع و تسویه حساب با معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی برای دانشجویان پزشکی عمومی/تخصص/فوق تخصص

1-      تکمیل فرم درخواست برگزاری جلسه دفاع. بند 1 توسط استاد راهنما تایید گردد و بند 2 توسط مدیر محترم گروه. در بند 2 علاوه بر زمان و مکان و دو داور نماینده مدیر گروه نیز بایستی تعیین گردد و در بند3 زمان و مکان برگزاری جلسه دفاع باید به اطلاع کلیه اساتید راهنما و مشاور رسانده شود و تاییدیه آن از اساتید اخذ گردد.

2-      تکمیل و پرینت فرم صورتجلسه دفاع با استفاده از اطلاعات مندرج در لیست پایان نامه ها در لینک های تذکر2

3-      تکمیل و پرینت فرم صورتجلسه ارزیابی

4-      6برگ پرینت از فرم نمره.

فرم نمره مخصوص دانشجویان پزشکی عمومی

فرم نمره مخصوص دانشجویان تخصص/فوق تخصص

5-      تکمیل و اسکن فرم ضمیمه پایان نامه برای دانشجویانی که قبلا این فرم را تکمیل نکرده اند.

6-      مراجعه به دانشکده حداقل دو هفته پیش از موعد دفاع، به همراه تمامی فرمها و اخذ تایید بند4 فرم درخواست برگزاری جلسه دفاع از معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی

7-      اخذ تایید بند4فرم درخواست برگزاری جلسه دفاع از معاونت آموزشی دانشکده پزشکی

8-      ارائه پایان نامه به کتابخانه دانشکده و اخذ تایید بند5 از فرم درخواست برگزاری جلسه دفاع

9-      ارائه تمامی فرمها به نماینده شورای پژوهشی دانشکده

10-   انجام دفاع در موعد مقرر. لازم به ذکر است دانشجو موظف به انجام یادآوری به اساتید جهت حضور در جلسه دفاع می باشند. در صورت عدم حضور هر یک از اعضای هیات ژوری اعم از نماینده محترم شورای پژوهشی، داوران محترم ، نماینده محترم مدیر گروه و یا استاد راهنما، جلسه دفاع ملغی می باشد.

11-   اصلاح نظرات داوران حاضر در جلسه دفاع و اخذ تایید نماینده شورای پژوهشی دانشکده

12-  ویرایش پایان نامه طبق فرمت دانشگاه

http://v-research.mums.ac.ir/index.php/component/content/article/56-v-esearchmanager/644-proposal

12.1.      براساس مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه در خصوص ساختار پایان نامه های دوره های دکترا عمومی (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) و همچنین دوره های دستیاری (پزشکی و دندانپزشکی) مقرر گردید:

12.2.      تعداد صفحات پایان نامه دوره دکترا عمومی و دستیاری حداکثر 50 صفحه می تواند باشد.

12.3.      تعداد صفحات مقدمه (کلیات در ساختار قبلی) حداکثر بیست درصد کل پایان نامه تا سقف ده صفحه تعیین شده است.

12.4.      ساختار پایان نامه همان ساختار مقاله علمی در پزشکی با توضیح و تفصیل بیشتر تعیین گردیده است. خواهشمند است دستورالعملهای ذکر شده در این قالب جدید را به دقت مطالعه و استایلهای تعیین شده برای نگارش را دقیقا رعایت فرمایید. باتوجه به تغییرات و اصلاحات ممکن در ماه های اول لطفا پیش از شروع نگارش، آخرین نسخه قالب پایان نامه جدید را از اینجا ذخیره نمایید.

12.5.      دریافت نسخه چاپی پایان نامه های دکترا عمومی و دستیاری توسط کتابخانه هاي دانشگاه از پایان اسفند ماه 1395 متوقف و  پايان­نامه ها صرفا در قالب سي دي CD دريافت مي شود. همزمان کلیه پایان نامه ها براساس دستورلعملهای موجود در سامانه پايان نامه هاي علوم پزشکي کشور نگهداری می شود.

12.6.      نگهداری نسخه چاپ شده بصورت پشت رو برای دانشجو اختیاری می باشد اما برای اساتید راهنما و مشاور تا زمان اعلام معاونت محترم آموزشی همچنان مبنا تصمیم گیری در کمیته های ارتقا و ترفیع است.

12.7.      با آماده شدن فرایندها از ابتدای سال 1396 نسخه الکترونیکی تایید شده مبنا کلیه تصمیم گیری های اداری در دانشگاه خواهد بود.

12.8.      مرور نظامند و متاآنالیز می تواند حداکثر تا سقف ده درصد هر ورودی یا یک نفر در هر رشته دستیاری بعنوان پایان نامه دانشجو دستیاری (پزشکی و دندانپزشکی) انتخاب شود. شرط دفاع، مطابق معمول دانشجویان دستیاری، انتشار/اخذ پذیرش برای مقاله منتج از این مرور نظامند در مجلات با حداقل نمایه سطح سه (Scopus) است.

12.9.      مجددا تاکید شد کلیه پایان نامه ها باید براساس یک طرح مصوب پژوهشی بوده با تصویب گروه مرتبط و پس از تایید کمیته های اخلاق ذیصلاح اجرا شوند.

12.10.   بر لزوم نظارت اساتید محترم راهنما بر فرایند اجرا و انتشار نتایج پایان نامه و رعایت اصول اخلاق پژوهش و انتشار تاکید مجدد شد.

12.11.     پیام فوق به منزله ابلاغ آیین نامه جدید است. دانشجویان عزیز از ابتدای سال 1396 موظف به اعمال آن در نگارش پایان نامه هستند.

13-   تهیه CD حاوي آخرين نسخة كامپيوتريِ مربوط به پايان‌نامة اصلاح‌شده به‌صورت يك فايل واحد (مشتمل بر خلاصة فارسي و انگليسي، صفحة عنوان، فهرست، تمامي فصل‌ها، شكلها، جداول، نمودارها، منابع و مآخذ و ...) در قالب Word و PDF به‌انضمام فايل داده های SPSS ، فایل اسکن برگ نمره (صورتجلسه دفاع از پایان نامه) وتكميل  و ارائه فايل فرم خلاصه فارسي و انگليسي

14-   ارائه اصل برگه صورتجلسه دفاع (جهت امضا معاون پژوهشی دانشکده پزشکی)

15-   تهیه برگه تسويه حساب: اين برگه بر اساس مقطع تحصيلي دانشجو از اداره آموزش دانشکده اخذ مي‌گردد.

16-   مراجعه به دانشکده و ارائه کلیه مدارک فوق جهت تسویه حساب با معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد | Mashhad University of Medical Sciences | جامعة مشهد للعلوم الطبية
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.