یک رژیم غذایی سالم الزاما،  پرهزینه نیست، اگر دانش سلامت خود را بالا ببریم

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فرهنگ سازی سلامت در همه حیطه ها و ترویج اصول پیشگیرانه سلامت با مشارکت همه سازمانها و نهادها و اقشار مردم، زمینه ساز ارتقای شاخص های سلامت در جامعه و سیاره ما خواهد شد.

دکتر سارا موحد، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مصاحبه با خبر نگار وب دا، به مناسبت هفته سلامت، با بیان این مطلب که استفاده از رژیم های غذایی سالم برای افراد دارای  هزینه اثربخشی مطلوبی خواهد بود خاطر نشان کرد: رعایت اصول سلامت و رفتارهای پیشگیرانه و نهادینه سازی آموزش سلامت موجب بهبود سلامت پایدار در سطح جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر و درگیری با بحران کرونا، چاقی، افسردگی و بیماریهای قلبی و عروقی  با محدودیت ها در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر با کنترل  کرونا، تحرک کافی و فعالیت بدنی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم و کافی، بهترین راهکارهای موجود به منظور پیشگیری از بیماریهاست.

متخصص تغذیه ضمن تاکید بر ترویج غذاهای بومی و محلی به همه شهروندان توصیه کرد: مصرف میوه و سبزیجات، استفاده از غذاهای کم چرب، و همچنین لبنیات کم چرب،  و پرهیز از فست فودها، محدود کردن قندهای ساده، را در اولویت  برنامه های غذایی و زندگی خود قرار دهند و مصرف روغن های جامد را کاهش دهند.

دکتر موحد گفت: مردم می توانند از هر نوع لبنیاتی استفاده کنند و اگر دارای اضافه وزن و چاقی هستند، ترجیحا از لبنیات کم چرب استفاده کنند، چون لبنیات پرچرب توانایی ساختن کلسترول را دارد.

وی گفت: حبوبات بهترین منابع پروتئینی شامل، تخم مرغ، گوشت و غلات و لبنیات  هستند و توصیه می گردد، حبوبات با غلات مصرف شود تا پروتئین موجود در آن بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت سلامت ما، سلامت سیاره ما،  یاد آور شد: اگر عادات و خلق و خوی سلامت را در اطرافیان ترویج کنیم، سلامت فراگیر خواهد شد، و اگر ما سبک زندگی سالمی داشته باشیم افراد زیادی آن را بعنوان الگو در زندگی قرار خواهند داد.

 

 

  • معرفی دانشکده (تصویری)
  • تماس با ما