دانشکده پزشکی

کسب عنوان کارگاه برتر ، توسط گروه آموزش پزشکی، در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دکتر مهری یاوری در گفتگو با وبدا، ضمن بیان این مقدمه که یکی از رسالت‌های مهم گروه آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معرفی و به کارگیری روش‌های فعال یادگیری با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین میباشد، افزود: در همین راستا و در قالب یک پایان نامه دانشجویی، فناوری قصه گویی دیجیتال را در یک کلاس وارونه اجرا کردیم که با توجه به نتایج و دستاوردهای مثبت آن، به شکل مستمر ادامه یافت و درصدد بر آمدیم که این تجربه موفق را در اختیار دیگران نیز قرار دهیم، لذا پیشنهاد برگزاری یک کارگاه با عنوان تکنیک قصه گویی دیجیتال در پشتیبانی از یاددهی و یادگیری در آموزش علوم پزشکی به دبیرخانه بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی ارائه شد. کارگاه با مشارکت خانم مهندس ذوالفقاری از همکاران مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشگاه، خانم دکتر شبنم محمدی عضو هیات علمی گروه علوم تشریحی و خانم نورشادی دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی برگزار شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت کارگاه حداکثر ۲۵ نفر اعلام شده بود اما حدود 35 نفر در کارگاه حضور یافتند که این استقبال نشانه احساس نیاز به موضوع کارگاه و مایه خرسندی تیم برگزارکننده بود و در نهایت این کارگاه موفق به کسب رتبه برتر کارگاه آموزشی در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی شد. 

دکتر یاوری در خصوص معیارهای گزینش کارگاه برتر در این همایش گفت: ارزشیابی کارگاه‌های برگزار شده در حاشیه همایش براساس نتایج نظرسنجی شرکت کنندگان و همچنین داوری‌های تخصصی انجام شد.

وی در خصوص اهمیت به کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی در حوزه پزشکی نیز گفت: در حال حاضر رویکرد آموزش به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نوین پیش می‌رود؛ و این فناوری‌ها می‌تواند نظام آموزشی ما را از استاد محوری به سمت دانشجو محوری سوق دهد. بهره‌گیری از قصه‌گویی دیجیتال به عنوان یک فناوری آموزشی میتواند دانشجویان نسل z را به خود جذب کند و همچنین یک ابزار آموزشی تسهیل کننده برای استادان باشد.

دکتر یاوری اضافه کرد: در واقع ما با این کار فرایند آموزش را به شیوه مشارکتی پیش خواهیم برد و ذهن دانشجو را به این سمت می‌بریم که خودش مسئول یادگیری خود است و برای اینکار باید به فضای یادگیری فعال ورود کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با وجود قابلیتهای موجود در گروه آموزش پزشکی در حوزه های طراحی آموزشی و استفاده از فناوری در آموزش، این گروه آماده هرگونه همکاری در این زمینه‌ها با سایر گروه‌های آموزشی و استادان علاقمند می باشد و امیدواریم که از این طریق شاهد ارتقای مستمر کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری دانشگاه باشیم.