بسمه تعالي
ماده واحده- " سند توانمنديهاي دانش آموختگان دوره دكتراي پزشكي عمومي در جمهوري اسلامي ايران(ویرایش 1394)"* در شورايعالي برنامه ريزي علوم پزشكي به تصويب رسيد و لازمست در بازنگري و تدوين برنامه آموزشي ضروري محوري (core curriculum) رشته پزشكي عمومي توسط دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي عمومي مورد استفاده قرار گيرد.
تبصره- در اجراي بندهاي 1-1، 2-1 و 1-2 "استانداردهاي پايه دوره آموزش پزشكي عمومي" (مصوب شورايعالي برنامه ريزي علوم پزشكي كشور) بنا به ضرورتهاي گام چهارم طرح تحول نظام سلامت و در راستاي سياستهاي كلي برنامه ششم توسعه، دانشگاههاي برگزاركننده دوره آموزش پزشكي عمومي موظفند بيانيه اهداف و رسالت دوره دكتراي پزشكي عمومي دانشگاه خود را در تطبيق با "سند توانمنديهاي دانش آموختگان دوره دكتراي پزشكي عمومي در جمهوري اسلامي ايران" ( مصوب شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشكي) در جهت نيازهاي بخش سلامت تدوين نمايند و برنامه آموزشي خود را متناسب با آن طراحي و اجرا كنند.
* توضيح: " سند توانمنديهاي مورد انتظار از دانش آموختگان دوره دكتراي پزشكي عمومي در جمهوري اسلامي ايران" ( مصوب سومين نشست شوراي آموزش پزشكي عمومي مورخ(3/12/1387 ) با استفاده از سند توانمنديهاي دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشكي تهران و موارد مشابه دانشگاههاي معتبر جهان با تغييراتي به روز رساني شد و در جلسات 9، 10 و 11 هيات ممتحنه و ارزشيابي (بورد) رشته دكتراي پزشكي عمومي (مورخ 23 تا 25 خرداد 1394) به تصويب رسيد.
تعاریف:
- مهارتهای بالینی
دانشآموخته دوره دكتراي پزشکی عمومی دانشگاه[1] باید توانمندي لازم را در طیف گسترده مهارتهای بالینی، شامل گرفتن شرح حال و معاینه باليني، ثبت و ارایه اطلاعات پزشکی حاصل از آنها و انجام اقدامات عملی (پروسیجرها) و تستهای آزمایشگاهی طبق استانداردهای تعیین شده داشته باشد.

