کتابخانه دانشکده پزشکی

اعتبار بخشی اداره آموزش

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

حوزه 2 (برنامه آموزشي) زیرحوزه 1-2 (چارچوب برنامه)

استانداردهاي الزامي

زیرحوزه پ-1-1-2

بر اساس چارچوب و محتواي برنامه درسي ملي پزشكي عمومي ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، برنامه آموزشي كل دوره خود را تدوين نموده، به تأييد شوراي آموزشي دانشگاه برساند و به راههاي مناسب، از جمله قرار دادن در پايگاه اطلاع رساني دانشكده، اطلاع رساني كند.

 

زیرحوزه پ-2-1-2

برنامه ای داشته باشید که نشان دهد در تنظیم و اجرای برنامه آموزشی دوره پزشکی عمومی خود، در راستای تحقق آموزشی مبتنی برتوانمندی تلاش می کند.

 

زیرحوزه پ-3-1-2

برنامه آموزشی پزشکی عمومی را براساس اصول عدالت آموزشی تنظیم و اجرا کرده و به خصوص در آموزش مجازی به عدالت آموزشی توجه ویژه داشته باشد.

 

استانداردهای ترجيحی

زیرحوزه ت-1-1-2

برنامه آموزشی دوره پزشکی عمومی را منطبق با توانمندی های مصوب در سند توانمندیهای دانش آموختگان پزشکی عمومی کشور به گونه ای تنظیم اجرا کند که از توانمندیهای دانش آموختگان، اطمینان حاصل شود. به این منظور لازم است کلیه اجزای اصلی برنامه از جمله آموزش مجازی منطبق برتوانمندی مصوب تنظیم و به مرحله اجرا درآید.

 

 

 زیر حوزه2-2 :محتوای آموزشی

حوزه 2 (برنامه آموزشي) زیرحوزه 2-2 (محتواي آموزشي)

استانداردهاي الزامي

زیرحوزه پ-1-2-2

در برنامه آموزشي خود محتواي ضروري علوم پايه مندرج برنامه درسي ملي مصوب كه مورد نياز براي طبابت پزشك عمومي است را بگنجاند.اين محتوا شامل دانش حفظي ، مفاهيم و اصولي مي شود كه براي كسب و به كارگيري علوم باليني مورد نياز است.

 

زیرحوزه پ-2-2-2

 در برنامه آموزشی خود محتوای ضروری علوم بالینی مندرج در برنامه درسی ملی مصوب که مورد نیاز برای طبابت پزشک عمومی است را بگنجاند. این محتوا شامل دانش و مهارتهای حرفه ای و بالینی مورد نیاز برای طبابت مستقل پس از دانش آموختگی به عنوان پزشک عمومی در کشور است.

 

زیرحوزه پ-3-2-2

برنامه آموزشي خود محتوای مرتبط با علوم رفتاری و اجتماعی، اخلاق پزشکی، منش حرفه ای، حقوق پزشکی، طب مکمل و بویژه طب سنتی مورد نیاز برای پزشک عمومی را بگنجاند.

 

زیرحوزه پ-4-2-2

در برنامه آموزشي خود محتوای دروس عمومی مورد نیاز تربیت پزشکی عمومی را بگنجاند.

 

زیرحوزه پ-5-2-2

در برنامه آموزشي خود محتوای مرتبط با روشهای علمی مورد نیاز برای طبابت پزشکی عمومی را بگنجاند. این محتوا شامل تفکرنقاد، استدلال بالینی، پژوهش و پزشکی مبتنی برشواهد است.

 

 

حوزه 2 (برنامه آموزشي) زیرحوزه 3-2 (راهبرد هاي آموزشي)

استانداردهاي الزامي

زیرحوزه پ-1-3-2

درجاتي از ادغام افقي علوم مرتبط را انجام دهد.

 

زیرحوزه پ-2-3-2

بخشي از آموزش خود را در راستاي آموزش مبتني بر جامعه در عرصه هاي سرپايي داخل و خارج بيمارستاني و با رويكرد ارتقاء سلامت همه جانبه اجرا كند.

 

استانداردهای ترجيحی

زیرحوزه ت-1-3-2

ادغام عمودي علوم باليني، علوم پايه، علوم رفتاري و اجتماعي و ديگر محتواي دوره پزشكي عمومي را انجام دهد.

 

زیرحوزه ت-2-3-2

 واحدهاي انتخابي را بر اساس برنامه درسي ملي و با توجه به اولوي تهاي دانشگاه، تعيين و ارائه دهد.

 

زیرحوزه ت-3-3-2

برنامه آموزشي دوره پزشكي عمومي را در راستاي تحقق دانشجو محوري و يادگيري مادام العمر تنظيم و اجرا كند.

 

 

زیرحوزه 4-2: روش‌های یاددهی-یادگیری

زیرحوزه پ -1-4-2

روش­های آموزشی متناسب با اهداف آموزشی برای تحقق توانمندی­های مورد نظر را مورد استفاده قرار دهد.

 

زیرحوزه پ-2-4-2 

در جهت ارتقای کیفیت و افزایش تعامل با دانشجویان در روش­های مرسوم آموزشی نظیر سخنرانی اقدام کند.

 

زیرحوزه پ-3-4-2

در مرحله بالینی، فرصت­های یادگیری مشخصی را در قالب چرخش­های بالینی در محیط های داخل و خارج بیمارستانی متناسب با نیازهای پزشک عمومی فراهم کند.

 

زیرحوزه پ-4-4-2

در مرحله بالینی، شرایطی فراهم کند که دانشجو با مشارکت در تیم ارائه خدمت به بیمار، ضمن پذیرش مسؤولیت تدریجی و متناسب با سطح خود از نظارت مناسب برخوردار بوده و بازخورد کافی دریافت ­کند.

 

 حوزه 3 (ارزيابي دانشجو) زیرحوزه 1-3 

استانداردهاي الزامي

زیرحوزه پ-1-1-3

نظام ارزيابي دانشجويان را تدوين، اعلام و اجرا كند و آن را متناسب با دستورالعمل ها و شرایط جدید بازنگری کرده و شیوه نامه ارزیابی مجازی دانشجویان را هم تدوین، اعلام و اجرا کند.

 

زیرحوزه پ-2-1-3

اطمينان دهد ارزيابي هاي حضوری یا مجازی دانشجویان ، سنجش تمام ابعاد توانمندی شامل هرسه حیطه شناختی ، مهارتی و نگرشی را پوشش می دهد.

 

زیرحوزه پ-3-1-3

متناسب با اهداف وتوانمندی های مورد انتظار از فراگیران وسودمندی ابزارهای ارزیابی حضوری و مجازی، از روشهای مناسب ومتنوع استفاده کند.

 

زیرحوزه پ-4-1-3

نشان دهد از ساز و كار مشخصي براي گزارش نتايج ارزيابي و پاسخگويي به اعتراضات فراگيران در زمان ارزیابی های حضوری و مجازی استفاده مي كند.

 

زیرحوزه پ-5-1-3

به دانشجويان بر اساس نتايج آزمون هاي تراكمي بازخورد دهد.

 

زیرحوزه پ-6-1-3

نتايج تحليل كمي و كيفي آزمون هاي چندگزينه اي را بررسي و مستند كند و بر اساس نتايج آن به طراحان آزمون ها بازخورد دهد.

 

زیرحوزه پ-7-1-3

نشان دهد كه فرآيندها و مستندات آزمون هاي اجرا شده، توسط متخصص بيروني قابل بررسي است.

 

 

استانداردهاي  ترجیحی

زیرحوزه ت-1-1-3

نتايج تحليل كمي و كيفي ديگر آزمون هاي برگزار شده (غير از آزمون هاي چندگزينه اي) را بررسي و مستند كند و بر اساس نتايج آن به طراحان آزمون ها بازخورد دهد.

 

زیرحوزه ت-2-1-3

نشان دهد برنامه مدوني براي پايش كيفيت آزمونها وجود دارد و آن را اجرا مي كند.

 

زیرحوزه ت-3-1-3

با سازماندهي ارزيابي تكويني و ارائه بازخورد مؤثر و مستمر به دانشجويان، زمینه بهبود عملکرد آنان را فراهم كند.

 

 

حوزه 4 (دانشجویان)  زیر حوزه  1-4(پذیرش و انتخاب دانشجو)

استانداردهاي الزامي

 

زیر حوزه پ-1-1-4

برنامه مشخصی برای بررسی ویژگی‌های دانشجویان جدیدالورود خود داشته و ضمن استفاده از نتایج آن در سیاست‌گذاری‌های آتی دانشگاه و برنامه‌ریزی برای دانشجویان، آن را به طور مستمر در اختیار نهادهای بالادستی ذي‌ربط نیز قرار دهد.

 

زیر حوزه پ-2-1-4

در چارچوب قوانین و سیاست‌های بالادستی موجود و با اتکا به بررسی شواهد مناسب برای تعیین ظرفیت و ترکیب پذیرش دانشجو، برنامه مشخصی برای تعیین ظرفیت‌ پذیرش دانشجویان جدیدالورود، طراحی و پیاده‌سازی نماید.

 

زیر حوزه پ-3-1-4

باید برنامه‌ای برای معرفی رشته‌ پزشکی و ظرفیت‌های دانشکده به دانشجویان جدید‌الورود خود داشته باشد. همچنین آگاه‌سازی دانشجویان از مقررات آموزشی، مقررات حرفه‌ای، مقررات انضباطی و وظایف حرفه‌ای مورد انتظار از ایشان نیز باید در قالب همین برنامه اجرا شود.

 

استاندارد‌های ترجیحی

 

زیر حوزه ت-1-1-4

برنامه‌ای برای معرفی رشته پزشکی و ظرفیت‌های دانشکده به دانش‌آموزان مقطع متوسطه حوزه تحت پوشش خود داشته باشد.

 

زیر حوزه ت-2-1-4

به منظور انطباق با تغییرات دوره پزشکی عمومی و تناسب تعداد دانشجویان پذیرفته شده با ظرفیت دانشکده، به نهادهای مرتبط با پذیرش دانشجو در جهت اصلاح سیاست‌های مربوط بازخورد دهد .

 

 

 

 گزارش برگزاری جلسات

1-اولین جلسه کمیته اعتبار بخشی اداره آموزش

2-دومین جلسه کمیته اعتبار بخشی اداره آموزش

3-سومین جلسه کمیته اعتبار بخشی اداره آموزش

4-چهارمین جلسه کمیته اعتبار بخشی اداره آموزش

5-پنجمین جلسه کمیته اعتبار بخشی اداره آموزش

6-ششمین جلسه کمیته اعتبار بخشی اداره آموزش

7-هفتمین جلسه کمیته اعتبار بخشی اداره آموزش